Followers

Friday, February 18, 2011

Reformasi Yang Gagal: Pas Perak Hampir Muflis, Terpaksa Jual CD Fitnah Nak Cari Duit


Sejak kebelakangan ini didapati Pas Perak bertungkus lumus mengumpul bahan fitnah. 

Bahan ini kemudian diadun dan di jual kepada orang ramai dalam bentuk CD, pita cassete juga risalah. Duit hasil fitnah ini akan digunakan untuk mendidik ahli-ahli dan pengikut taksub parti melalui majlis ilmu di mesjid-mesjid dan surau. 

Duit fitnah ini juga dibuat sedekah orang meninggal dunia atau dihulur kepada ibu tunggal yang dijangka mahu memberi undi.

Bahan fitnah yang digunakan tidak menjadi masalah kerana apa sahaja isu adalah halal asalkan tujuan fitnah itu adalah kerana Allah Taala.

Terbaru dan paling menggelikan hati Rakyat Perak adalah isu "ancak" yang dimainkan sepertimana mereka mainkan isu altantuya dan isu APCO. 

Isu yang tidak tentu hujung pangkal kebenarannya tetapi sangat "syok" dan sangat berselera untuk dimainkan. Kebetulan pula kebanyak ahli dan pengikut Pas adalah terdiri daripada  jenis yang tak mampu berfikir. Mujurlah golongan ini sudah semakin berkurangan.

IPOH 7 Feb. - Pergerakan Pemuda UMNO Perak akan mengedarkan satu juta cakera padat (CD) bagi menjelaskan pembohongan Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengenai isu ancak.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Khairul Azwan Harun berkata, pengedaran CD dalam tempoh terdekat ini bagi membolehkan rakyat mengetahui gambar dan cerita sebenar isu ancak yang diputar belitkan oleh Nizar itu.

Beliau berkata, isu ancak yang dibangkitkan Pas Perak itu jelas merupakan satu fitnah dan pembohongan terhadap Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir untuk mengelirukan rakyat.


Dipetik dari Blog Pemuda Umno Tapah


Lintau hanya ingin mengingatkan kepada semua ahli dan penyokong Pas Perak supaya meninggalkan parti Pas dengan secepat mungkin. 

Sebabnya parti ini sudah tidak relevan lagi di negara kita. Parti ini tidak ada peranan langsung melainkan menjadi haiwan politik peliharaan Parti China DAP sahaja.

Rakyat memerlukan pembelaan, Pas hanya boleh memberikan ceramah. 
Rakyat memerlukan kebajikan, Pas hanya mampu memaki hamun.
Rakyat memerluka pekerjaan dan sumber pendapat, Pas hanya mampu menghasut kebenciasn sahaja.

Tinggalkan Parti yang sudah tidak memberi apa-apa faedah kepada agama, bangsa dan negara.

Tetapi Lintau nak ingatkan kepada yang lain-lain, janganlah pula dimusuhi ahli-ahli dan penyokong parti ini. Mereka adalah sedara mara kita juga, sahabat handai dan rakan sekampung atau kawan sekerja. Berkawanlah juga dengan mereka, bertegur sapa dan bekerjasama.

Kalau mereka susah hendaklah kita tolong. Kalau anak-anak mereka hadapi masalah persekolahan, berilah bantuan. Mereka tidak ada tempat mengadu jika menghadapi sebarang masalah.

Kekalkan silaturrahim sebagaimana ajaran agama kita

Pas bukan Agama, 
Pas parti politik macam DAP.
Nik Aziz bukan ulamak, 
Nik Aziz ustaz Politik.
Nizar bukan ustaz, 
Nizar haiwan politik ternakan Lim Kit Siang.

Tuesday, February 15, 2011

Pas Perak Tak Dapat Sambutan, Blogger Pulak Tinggalkan PKR..

logo BN ditayang terbalik...
inilah ukuran kualiti pemikiran ustaz-ustaz politik peneraju parti...
ceramah kebudak-budakan Parti Melayu Pas Perak..

Pada 14 Feb 2011, Penduduk kawasan Manjoi, terutama sekitar Kampng Tengku Husin  dan Taman Klebang Jaya, patut berasa bertuah. 

Ini disebabkan kawasan itu telah didatangi oleh gerombolan pakatan pembangkang yang didalangi oleh Parti Melayu Pas. 

Penduduk sekitar yang hadir akan berpeluang melihat dan mendengar sendiri bagaimana gerombolan ini beraksi mengisi nikmat demokrasi dalam negara yang kita cintai ini.

Majlis ceramah politik yang pasti menghidangkan yang terbaik kepada orang ramai yang hadir iaitu:
  1. Memulakan ucapan dengan selawat dan ungkapan keagamaan yang indah-indah
  2. Menggunakan petikan  ayat quran dan hadis untuk menyedapkan ucapan dan hujah
  3. Memutarbelitkan fakta untuk mengelirukan kefahamn pendengar
  4. Membuat tafsiran ke arah kepentingan politik parti untuk memerangkap pendengar
  5. Membuat fitnah dan meniupkan kebencian untuk meningkatkan rasa marah kepada kerajaan terutamanya kepada UMNO
  6. Menyelitkan dengan fitnah, cacian, maki hamun, menyentuh peribadi dan segala macam maksiat oral yang terlintas, untuk menaikkan emosi pendengar.
  7. Kumpulan sorak akan membantu memberi signal "takbiiir" dan disamburkan dengan jeritan "Allahuakbar" 
  8. Sementara tin kosong berbunyi di atas pentas, tin kosong di bawah beredar memungut derma jihad di kalangan orang ramai yang tak pernah diaudit.

Begitulah sedikit peristiwa hari ini dalam sejarah yang verlaku di kawasan Tambun.



Dalam waktu yang sama, PKR pula sedang meniti hari-hari terakhirnya apabila dua Blogger meninggalkan permainan parti itu. 

Ikuti laporan berikut:



Mat Saman Kati
Selamat Jalan PKR
PKR pasca 2008, tak sama dengan PKR pra-2008. PKR sebelum menang, tak sama dengan PKRselepas menang.

Sebelum menang, macam-macam janji. Macam-macam harapan yang ditaburkan. Selepas menang, janji entah kemana, harapan entah kemana.
Aku dah baca banyak komen. Aku dah dengar banyak alasan. Aku dah tengok banyak contoh. Dan aku dah rasa banyak pengalaman.

Cukup lah sampai disini. Aku tak mau lagi bersubahat dengan mereka yang mungkir janji. Sebab mungkir janji itu adalah sifat munafik.

Aku tak mau dengar alasan lagi. Sebab alasan hanyalah helah untuk menutup kelemahan.

Aku tak mau kutuk lagi, sebab itu bukan contoh yang baik.

Dengan itu…aku mengambil sikap untuk berundur dari PKR. Aku bukan keluar PKR, sebab aku masih lagi memegang prinsip yang diperjuangkan. Tetapi aku tak sanggup lagi berada dalam PKR yang ada hari ini kerana ianya tidak lagi memegang prinsip yang diperjuangkan.

Maka dengan ini, aku mengisytiharkan, bahawa aku bukan lagi ahli PKR, bukan lagi penyokong PKR dan tidak ada kena mengena dengan PKR. Tetapi bukan bermakna aku memusuhi semua kerabat PKR. Masih ramai mereka yang didalam PKR yang aku hormati.

Tetapi oleh kerana ianya dipimpin oleh mereka yang tidak lagi aku hormati, maka aku tidak lagi mahu bersubahat dengan mereka.

Selamat jalan PKR. -ureka.asia





Blogger Cucumatkilau 'Secara Rasmi' Isytiharkan Keputusannya Keluar Dari Parti Keadilan Rakyat

KUANTAN, 11 Feb [12.03 pm] - Akhirnya Blogger Cucumatkilau @ Mohd Shukri Mohd Ramli (foto), 39, hari ini mengesahkan yang dirinya secara rasmi mengundurkan diri daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR). Sidang media telah berjaya diadakan di Restoran Sg.Kita, Jalan Tanah Putih dekat sini jam 10.00 pagi tadi. Dengan keputusan ini juga bermakna beliau kini tidak lagi terlibat secara langsung atau tidak langsung dengan parti itu.

Menurut Cucumatkilau keputusan yang diambil ini biar pun berat tetapi terpaksa ditelan jua memandangkan beliau mahu bergerak bebas dan menumpukan sepenuh perhatian kepada kerjayanya.

"Saya mahu berehat dan lupakan seketika dunia politik. Banyak benda yang perlu saya uruskan terutamanya berkaitan dengan keluarga. Saya mahu menumpukan sepenuh perhatian untuk membela nasib keluarga dan masa depan anak-anak", katanya.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan keputusan yang diambil ini akan dicemuh dan dikutuk oleh ahli-ahli PKR terutamanya bagi mereka yang memang sejak sekian lama tidak bersetuju dengan pandangan saya.

"Orang boleh kata apa saja, namun niat saya untuk keluar memang sudah lama saya maklumkan cuma ia tidak secara rasmi. Kini barulah saya rasa bebas dan boleh menentukan hala tuju masa depan saya sendiri. Memang saya akui banyak tuduhan akan dilemparkan oleh mereka selepas ini. Itu hak mereka, tetapi hak saya perlu dipertahankan. Ketika saya jatuh, susah dan mengharapkan simpati tiada siapa yang mahu datang membantu tetapi bila saya memilih jalan hidup sendiri ramai pula yang mempertikaikan. Biasalah, buat baik pun orang akan mengutuk apatah lagi dengan keputusan berat yang saya ambil ini", tambah beliau lagi.

[Dalam pada itu, beliau juga tidak menolak kemungkinan akan kembali berpolitik suatu hari nanti jika ada kekuatan dan semangat untuk meneruskan perjuangan itu. Ikuti kenyataan beliau dalam blognya www.cucumatkilau.blogspot.com, terutamanya mengenai beberapa teguran dan nasihat buat mana-mana sahabat yang masih meneruskan perjuangan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sendiri.

Kami dan seluruh warga kerja Pahang Daily Online mengucapkan selama berehat untuk Cucumatkilau, semoga perjuangannya akan diteruskan dalam apa jua cara sekali pun.

Biar apa pun yang terjadi, kami yakin yang beliau telah memikirkan apa yang mahu dibuatnya. Keputusan yang dibuat itu adalah selepas beberapa lama membuka ruang perbincangan dengan sahabat terutamanya pemimpin PKR itu sendiri. Jika beliau seorang pengkhianat, lebih baik dia terus keluar dari PKR tanpa berbincang sebegitu lama. Namun, orang ramai yang mengenalinya saja yang boleh menilai apa yang dilakukannya ini. Bagi kami, hak peribadi beliau usahlah dipertikaikan kerana dia lebih mengetahui segala apa yang mahu dilakukannya sekarang. -pahangdaily
Ulasan GB

Apa yang GB katakan sebelum ini menjadi kenyataan.

Tindakan Anwar, Saifuddin dan Azmin sendiri yang menyebakan PKR jadi begitu menyebabkan ramai yang bertindak meninggalkan parti.

Dan anehnya pimpinan tidak memperbaikinya, sebaliknya terus mempertahankan kelemahan dengan nak jelajah satu negara baiki imej parti, kata mereka.

Petikan:

Imej parti nak dibersihkan dengan menjelajah satu Malaysia. Itu satu langkah yang baik. Setidak-tidaknya dari perspektif kekuatan PR sendiri supaya PKR tidak terus-terusan menjadi liabiliti kepada PR.

Tetapi pemulihan imej tidak hanya dapat dilakukan dengan sekadar menampal make-up di wajah yang telah hodoh sedangkan tak ambil langkah positif perbetulkan kelemahan yang menyebabkan PKR ditolak dan imejnya tercalar.

Ini zaman IT. Ini zaman orang berilmu, ini era twitter, era blogging, zaman orang berfacebook! Orangramai tidak semudah itu boleh menerima kata-kata ucapan retorik lagi.



dipetik dari blog Greenboc


Lintau hanya ingin mengambil kesempatan kepada saki baki peyokong dan peminat Gerombolan Pakatan Pembangkang supaya kembalilah ke jalan yang benar. Marilah bersama-sama kita membina diri, keluarga, masyarakat di dalam negara yang damai sejahtera ini.

Cukuplah menjadi tali barut PAS dan PKR yang dikuasai oleh China DAP yang hanya bertujuan untuk memusnahkan kehidupan kita dan meninggalkan kesengsaraan kepada anak cucu kita di kemudian hari.

Agama kita menyuruh bersatu dan melakukan kebaikan, bukan demonstrasi jalanan, ceramah pembohongan, kata-kata cian maki hamun serta menyuburkan kebencian dan permusuhan.

Bagaimanapun silaturrahim yang pernah terjalin janganlah diputuskan dan sambunglah berterusan untuk membina kebenaran dan meninggalkan kepalsuan.

Cukuplah sampai di sini

Friday, February 11, 2011

DAP Kekal Sebagai Pemerintah Negeri Perak, Nizar Melompat-Lompat Kegilaan


DAP telah mengumumkan bahawa mereka adalah pemerintah tertinggi yang mutlak di Negeri Perak dari kalangan Gerombolan Pakatan Pembangkang.

Lim Guan Eng dengan kuasa yang ada padanya, dengan rasminya telah mengumumkan bahawa beliau melantik Nizar Jamaludin sebagai Menteri besar Perak selepas Pilihanraya Umum nanti. (Perkara ini dinyatakan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam ucapannya di majlis makan malam DAP Kampar malam tadi. Sumber: Harakahdaily))

Sebelum ini Nuar Berahim sebagai Pemerintah Tertinggi Negeri Johor, pernah mengumumkan Chua Jui Meng sebagai Menteri Besar Johor  yang akan datang.

Tentulah Nizar melompat-lompat kegilaan mendenagar lantikan terus oleh Taukeh DAP ini.

IPOH, 10 Feb: DAP akan memberikan sokongan penuh kepada Datuk Seri Muhamad Nizar Jamaludin (gambar) untuk menjadi menteri besar Perak jika Pakatan Rayat berjaya merampas negeri Perak semula dalam pilihan raya umum akan datang.

Perkara ini dinyatakan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam ucapannya di majlis makan malam DAP Kampar malam tadi.

Perkara ini dinyatakan oleh Setiausaha DAP Perak yang juga bekas Exco kerajaan negeri Pakatan Perak, Nga Kor Ming dalam satu kenyataannya
.


Nizar yang pernah menderhaka kepada Ke Bawah Duli Paduka Seri Sultan Perak itu dianggap oleh Nga Kor Ming, sebagai mempunyai rekod yang sangat baik dan Guan Eng mengangapnya seorang yang mempunyai integriti sebelum ini  walaupun hanya mempunyai 6 kerusi sahaja berbanding DAP yang lebih dominan.



Bagaimanapun, Rakyat negeri Perak masih belum dapat melupakan bagaimana Nizar dijadikan haiwan politik ternakan dan hamba suruhan yang setia kepada pemimpin China DAP. Rakyat secara keseluruhan tidak mendapat apa-apa faedah sepanjang penjajahan China DAP di Perak.

Sebaliknya para pemimpin China DAP secara berleluasa mengaut kekayaan negeri dengan begitu cepat dan rakus sekali. Manakala Nizar pula menggunakan peluang cuba untuk mengukuhkan politik Pas di Negeri Perak dengan menggunakan kedudukannya sebagai Menteri Besar Boneka itu.

Ahli-ahli dan pemimpin Pas bawahan juga masih belum lupa tindakan bodoh Nizar yang mengistiharkan bahawa Pas tidak sekali-kali berhasrat memperjuangkan Islam dan hudud melalui ucapannya yang faseh di Dalam Dewan Undangan Perak.

video

Ahli-ahli dan pemimpin pas bawahan juga masih terdengar-dengar ucapan bodoh melampau Nizar Jamaludin semasa berkempen di PRK DUN Tenang yang lalu. Ucapan ini telah menyebabkan begitu ramai penyokong Pas atas pagar merenggangkan diri dengan Parti Melayu yang sudah tidak diperlukan oleh umat Islam di negara ini.

Ramai Guru-Guru Agama yang ikhlas yang tidak terlalu taksub kepartian tersentuh hati dengan ucapan yang keterlaluan. Mereka menganggap ucapan itu tidak layak sama sekali ditujukan kepada UMNO yang diketahui banyak jasa dan kejayaannya mendaulatkan agama islam dan menaikkan taraf hidup umat Islam di negara ini.

video

DAP dilihat masih dalam fasa memecahbelahkan orang Melayu dan umat islam di samping sedang menyatupadukan kaum China. Hasutan demi hasutan mereka rancang dan pemijmpin Pas yang rendah akal budi seperti Nizar ini akan terus menjadi haiwan politik tunggangan mereka.

Dalam waktu yang sama DAP bekerja keras memisahkan kaum China dari memberi sokongan kepada komponen BN, juga menggunakan kebodohan Nizar Jamaludin yang amat berani dan sanggup menyampaikan ucapan yang mengapi-apikan sentimen perkauman melampau.


Tuesday, February 8, 2011

Gempar!!..Pas Mengaku dan Istihar Beri Rasuah Semasa PRK Tenang


Pas mengumumkan dengan rasminya telah merasuah pengundi di PRK tenang.

Pengumuman Pas ini dibuat melalui Blogger mereka yang dikenali sebagai Aku Budak Balun

Melalui posting yang terbaru bertarikh 7 Februari 2011, blogger ini mengumumkan bahawa sepanjang berkempen di PRK DUN Tenang, Pas telah mengedarkan keperluan dapur yang terdiri daripada beras, gula, tepung gandum ke setiap rumah dalam kawasan pilihanraya.

(Pendita juga ada mendengar khabar bahawa ada lagi barangan lain seperti wang tunai, kain, keropok, dll turut sama diedarkan)

Blogger ini juga sempat membuat fitnah mengatakan Kerajaan telah menurunkan dari langit berpuluh-puluh juta ringgit dalam PRK Hulu Selangor yang disampaikan oleh YAB Dato' Seri Najib dan DS Muhyiddin Yasin di hari Krismas.

Baca petikan entry berikut:

Sumber:  Aku Budak Balun

Pastinya mereka telah mendengar cerita..
betapa beruntungnya rakyat Hulu Selangor tika PRK tempoh hari..
Berpuluh juta turun melayang dari langit!
DS Najib dan TS Muhyiddin bak Santa Claus menabur hadiah di pagi Krismas!

Pastinya mereka masih teriang-iang...
Betapa gembiranya rakyat Tenang,
Tika kedengaran hampir setiap rumah di felda mendapat 'durian runtuh'..
Nilai yang dibayar oleh BN utuk sekali undi!
Manakan sama dengan beras 5kg, gula 1kg, tepung 1kg sumbangan PAS!
Jauhhhhhhh bezanya!

Komen Pendita:

  1. Pas tersilap kot! Rakyat DUN Tenang bukan mahukan beras, gula dan tepung.
  2. Pas terlupa kot! Rasuah dilarang oleh agama Islam.
  3. Ustaz Nik Aziz dah tarbiah awal-awal lagi. Orang bagi apapun, ambik tapi pangkah "bulan".
  4. Blogger Pas eloklah masuk semula tadika PASTI, buat malu kaum blogger jer ko ni.
  5. Aku Budak Balun, lepas ni "kena balun" la agaknya di atas kebijaksaan dan keikhlasannya. 

Sunday, February 6, 2011

Pas Perak: Syurga Di Bawah Kilatan Mata Pedang


Wahai manusia ! Jangan sekali - kali kamu bercita - cita mencari musuh sebaliknya mohonlah kesejahteraan daripada Allah swt .Andai bertemu jua dengan musuh , bersabarlah ! Namun begitu , ketahuilah bahawa sesungguhnya syurga itu berada di bawah kilatan mata pedang .
dipetik dari:
5 Strategi Pas Perak Untuk Mendapatkan Undi

Sumber: Pasperak
Kemenangan yang diburu tidak mudah untuk dicapai , namun kita tidak boleh putus asa . Kerja kuat dan gigih berusaha adalah ikhtiar yang dituntut sebelum kemenangan dikurniakan oleh Allah swt .
Sebegai sebuah Gerakan Islam , sekurang - kurangnya kita mempunyai 5 strategi utama untuk memastikan kemenangan kekal menjadi milik kita .
1. Taqwa. [ taat ]
Semua petugas parti (pemimpin mahupun ahli biasa) sewajarnya mempertingkatkan hubungan dengan Allah swt dan senantiasa meletakkan diri dalam situasi beribadah kepada Allah swt. Pastikan apa jua kerja dan tugas yang kita lakukan adalah kerana Allah swt dan ia menjadi ibadah yang soleh walau hanya menampal poster dan memasang bendera .
2 . Juhud [ gigih dan bersungguh - sungguh ]
Kita tidak boleh leka dan over confident. Tanpa kerja kuat kita tidak akan berjaya. Tiada kemenangan yang boleh dicapai hanya dengan menggosok lampu ajaib aladin . Malah lampu itu pun tiada ditangan kita , apatah lagi aladin tidak wujud dikalangan kita .
Jangan ada mereka yang hanya berpeluk tubuh dan membatu diri menyaksi keperluan yang perlu diselesai dan disempurnakan . Lebih malang kalau hanya banyak cakap , komplen sana sini dan memperhabiskan biskut kopi di markaz sahaja .
3. Tawakkal . [ bergantung kepada Allah swt ]
Jangan putus harap kepada Allah swt biarpun kita menghadapi kesukaran dalam perjuangan ini. Sekalipun cabaran yang kita hadapi serta tekanan yang kita alami terlalu getir dan berat, setelah kita kerahkan segala upaya yang kita miliki, kita mesti yakin dan sandarkan keputusannya kepada Allah swt .
4. Munazzamah [ sistematik ]
Bertindak secara terancang dan berpandukan arahan serta peraturan yang telah ditetapkan oleh parti. Setiap tindakan mestilah melalui syura samaada di peringkat UPU, MTD, Kawasan, Negeri atau Pusat.
Aktiviti dan gerakkerja dalam tempoh yang terhad dan kemampuan kewangan yang terbatas ini mestilah di pastikan bahawa kita tidak membazir masa dan tenaga dengan aktiviti yang tidak menepati sasaran atau gerakkerja yang tidak membawa pulangan besar kepada perjuangan .
5. Istiaanah bissobri was solah. [mohon pertolongan dengan sabar dan doa]
Kemenangan yang kita dambakan ini adalah daripada Allah swt, justeru itu kepadaNya kita wajib memohon kemenangan ini. Allah swt mengajar kita agar memohon pertolongan dengan sabar dan solat.
Sabar
Allah swt telah berfirman: إن الله مع الصابرين -Sesungguhnya Allah bersama dengan orang - orang yang sabar.
Sabda Rasulullah saw yang bermaksud:
Wahai manusia! Jangan sekali - kali kamu bercita - cita mencari musuh sebaliknya mohonlah kesejahteraan daripada Allah swt. Andai bertemu jua dengan musuh, bersabarlah! Namun begitu, ketahuilah bahawa sesungguhnya syurga itu berada di bawah kilatan mata pedang .
Solat
Membawa maksud munajat dengan memanjatkan doa kepada Allah swt agar Allah memberikan kekuatan kepada kita serta kemenangan yang telah dijanjikan. Serentak itu, agar Allah mengurniakan petunjukNya kepada rakyat atau pengundi dan melembutkan hati mereka untuk menerima mesej perjuangan kita.

Saturday, February 5, 2011

Meludah Dan Jilat Semula Adalah Hobi Istimewa Pas


Pas sememangnya suka meludah merata-rata dan kemudian menjilat kahaknya semula beramai-ramai.

Posting Lintau KLIK SINI melaporkan bahawa Pas dan Pakatan Pembangkang mendakwa bahawa PTPTN telah menyebabkan mahasiswa yang telah menamatkan pengajian mereka terpaksa menjadi pelacur. 

Kerajaan yang mengusahakan skim pijaman pendidikan PTPTN ini diludah setiap hari dalam ceramah-ceramah majlis agama mereka. Merayau ke setiap surau dan mesjid memberitahu orang ramai tentang kezaliman kerajaan menyediakan skim PTPTN tersebut.

Tetapi dalam masa yang sama, ada pula yang menjilat kahak yang diludah merata-rata tempat itu dengan ghairahnya. Lengkap dengan dalil dan alasan bahawa skim PTPTN itu adalah sangat baik. 

Kita berharap Rakyat tidak keliru dengan hobi Pas yang suka meludah dan mereka juga menjilat semula kahak mereka sendiri.

Sumber: Rakan Blogger Rakyat Marhaen

Pelajar 'terseksa' PTPTN belum diterima - PKPIM

KUALA LUMPUR - Ramai pelajar institusi pengajian tinggi awam dan swasta mendakwa mereka masih belum menerima wang pinjaman daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) bagi semester ini.
Lebih mengecewakan lagi ada sesetengah universiti sudah menuntut yuran peperiksaan akhir semester namun, wang pinjaman itu masih belum diperoleh.

Exco Pendidikan dan Penyelidikan Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), Ahmad Afif Ahmad Mohtari Yasim berkata, pihaknya menerima banyak aduan mengenai masalah tersebut membabitkan pelajar di seluruh negara.
"Kes ini bukan kes kecil sebaliknya dihadapi oleh begitu ramai penuntut di seluruh negara. Malah mungkin ada pelajar sekarang sedang berlapar dan menanggung seksa kerana tiada wang," dedahnya kepada Kosmo! semalam.
Menurut Ahmad Afif, selain itu, masalah yang timbul ekoran kelewatan wang PTPTN juga melewatkan pelajar membeli buku teks, pembayaran yuran universiti dan pembayaran sewa tempat tinggal.
"Bayangkan, bagaimana seorang pelajar yang datang daripada keluarga sederhana terpaksa mengikat perut selama beberapa bulan kerana tidak mempunyai wang selama satu semester," jelasnya.
Lebih memburukkan keadaan, kos makanan dan minuman di institusi pengajian tinggi di sekitar Lembah Klang mencecah lebih kurang RM10 sehari.
"Jadi, bagi sebulan kos paling minimum hanya untuk makan dan minum sahaja sudah cecah RM300. Tambah pula yuran pengajian sekitar RM350 sehingga RM800 dan buku-buku rujukan akademik mencecah RM250.
"Bayangkanlah jumlah sekitar RM1,500 yang terpaksa ditanggung sendiri oleh para pelajar universiti kita sebelum masuknya pertengahan semester. Bagaimana mereka mahu bertahan sehingga tiga bulan untuk satu semester," katanya.
Justeru, PKPIM mahu PTPTN memberi penjelasan mengenai kelewatan tersebut dan mencari satu mekanisme bagi menyelesaikan segera masalah tersebu
t
http://wargamarhaen.blogspot.com/2011/02/duit-bik-mama-pelajar-murung-ptptn.html 

GEMPAR HABIss: Peminjam PTPTN Jadi Pelacurrrr!! di Manjung



Pejuang-Pejuang Islam Surau Madah di Seri Manjung Perak menggesa Kerajaan memansuhkan pinjaman pelajaran PTPTN.


Ini bertujuan untuk mengelakkan peminjam terpaksa menjadi pelacur untuk membayar balik pinjaman masing-masing. 


Ramai mahasiswa dan mahasiswi yang telah menamatkan pengajian masing-masing terpaksa menjadi pelacur semata-mata dipaksa oleh PTPTN.

Double Y: PAS & PKR Lacurkan Nama Rasullah S.A.W di Surau Se...: "Semakin hari semakin kalut dan ribut puak Pakatan Rakyat dalam percubaan mereka untuk memesongkan fikiran rakyat supaya terpengaruh dengan ..."

Friday, February 4, 2011

Pas Bukan Sahaja Ditolak Rakyat Perak, Di Sarawakpun Kena Halau!

Kucing Dah Mula Menghalau Tikus!

Masa depan Pas dah hampir tamat.

Pergi ke Tenang, hanyut bersama Normala dalam banjir. Galas dalam tangan, terlucut begitu sahaja. 

Di Perak ahli-ahli dan pengikut sudah muak dengan kebodohan Nizar Jamaludin menyembelih bangsanya sendiri.

Kini nak masuk ke Sarawak, jadi tikus kena kejar lintang pukang.

Sumber: Melanau Blogger

Semalam TAIKO PKR Sarawak, Baru Bian menyuarakan kritikan terhadap PAS yang telah menggunakan perjuangan dan fahaman Agama sempit yang akan memberi kesan terhadap pengundi2 di Sarawak. Beliau mengambil contoh kempen PRK DUN Tenang di mana De Facto PAS, Nik Aziz Nik Mat mengeluarkan fatwa bahawa orang Islam yang mengundi BN di anggap sebagai Jahiliyah.

Baru Bian berkata, masyarakat di Sarawak amat tidak suka akan fahaman2 politik Agama yang akan memberi kesan terhadap perpaduan rakyat di Negeri Borneo itu. Cara hidup di Negeri ini amat berbeza dan Nik Aziz tidak sewajarnya memutarbelitkan isu Agama sempit demi merampas kuasa politik.

PKR Sarawak juga mendesak pimpinan PKR Pusat memikirkan hal ini secara serius jika hendak menawan Sarawak kerana Nik Aziz dikhuatiri akan terbawa2 budaya tersebut apabila hadir berkempen di Sarawak menjelang Pilihan Raya kelak.

Nik Aziz perlu berfikir berkali-kali jika ingin ke Sarawak pilihan raya nanti, ini bukah soal kalah atau menang. Tapi soal 'fatwa biadap' yang muncul dari mulut Nik Aziz setiap kali pilihan raya...

Apakah Nik Ajis ingin mengatakan orang Sarawak kafir serta jahiliah jika tidak mengundi PAS? Ayat  tersebut sangat sensitif bagi masyarakat berbilang kaum di Sarawak.

Keep on readingmelanaublogger.blogspot.com

Read more: melanaublogger

Thursday, February 3, 2011

China DAP Tak Sambut Tahun Baru China


Lintau mengucapkan selamat menyambut Tahun Baru China kepada seluruh rakyat Malaysia yang berketurunan China. 

Nikmatilah keselesaan hidup di negara ini dan sama-samalah mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang terbukti menjamin keharmonian dan kesejahteraan hidup pelbagai kaum dan agama.

Elakkan dari perbuatan anti nasional dan menghina mana-mana kaum atau agama dengan apa cara sekalipun kerana perbuatan itu tidak baik. 

Gong Xi Fat Chai 

House PK: GEMPAR! ORANG KANAN NIZAR KKK TAK MAHU URUS JENAZA...

House PK: GEMPAR! ORANG KANAN NIZAR KKK TAK MAHU URUS JENAZA...: "Imam Zul di sebelah kanan Zulkifli Bin Tapison atau lebih dikenali dengan Imam Zul orang kuat Nizar dikatakan tidak mahu meng..."

Wednesday, February 2, 2011

Hujah Tun Mahathir Gagal Difahami Oleh Haji Nik Aziz


Haji Nik Aziz masih lagi syok dengan kenyataan umumnya bahawa "UMNO menolak Islam".

Ustaz politik Parti Melayu ini berkata demikian untuk menghalalkan sokongannya terhadap kenyataan Lee Kuan Yew yang meminta umat Islam di Singapura (tentu juga di Nusantara) supaya melonggarkan pegangan agama Islam mereka.

Harakahdaily dalam ulasannya juga dikesan sama gagal memahami hakikat perjuangan UMNO dan sumbangan besarnya kepada perkembangan syari'e dan syariat Islam di negara ini.

Dengan mudah Tun Mahathir menjelaskan:

Petikan: Harakahdaily

“Hasil perjuangan nasionalis Melayu negara sekarang diperintah oleh orang Melayu Islam. Mereka mengharamkan arak dalam majlis rasmi Kerajaan, menerap nilai-nilai Islam dalam pemerintahan, membekalkan wang kerajaan untuk kegiatan-kegiatan agama Islam, memudahkan orang Islam buat kerja haji, mendirikan masjid-masjid, menubuhkan Universiti Islam, Bank Islam, Takaful, badan-badan dakwah, mengharamkan loteri nasional dan berbagai-bagai lagi yang disuruh oleh agama Islam.

"Teruk sangatkah orang nasionalis ini dalam mengamal ajaran Islam?” kata Dr Mahathir



Menuduh UMNO menolak Islam adalah pembohongan besar. Rakyat Malaysia samada Islam atau bukan Islam amat menyedari bahawa UMNO sentiasa konsisten dengan agama yang mereka pegang.


Bukan Muslim juga menikmati hidup di bawah keadilan dan kesederhanaan Islam yang menjadi dasar pelaksanaan dalam semua bidang hidup rakyat pelbagai bangsa dan agama.


Bukan Muslim bebas dan selesa dengan agama mereka. Kaum Bukan Melayu bebas dan selesa mengumpul kekayaan dan berjaya membaiki taraf hidup sekian lama.


Peniaga runcit China bukan Islam boleh mengaut keuntungan perniagaan dalam kawasan penduduk Melayu Islam dan kaum India bukan Islam bebas mendirikan kuil di merata tempat serta menjayakan pelajaran anak-anak sehingga menjadi ahli profesional. 


Ini hanyalah contoh yang amat mudah untuk memahami bahawa UMNO dan BN berjaya mempertahankan persepakatan bijak yang merentas kaum dan agama di negara majmuk ini.


Persoalannya mengapa Pas dan Harakahdaily sentiasa mendendangkan bahawa UMNO menolak Islam?


Sebabnya adalah kerana agama Islam adalah modal dan alat politik Parti Melayu itu.


Bahayanya, Pas tidak sedar bahawa maksud Lee Kuan Yew yang sebenar bukanlah ditujukan kepada ahli-ahli dan pengikut Pas, tetapi kepada umat Islam di luar pengaruh politik Pas.


Penghalang cita-cita PAP dan DAP adalah umat Islam yang berpegang kepada agama Islam sebenar yang tidak dipolitikkan yang menjadi pegangan sebahagian besar umat Islam di negara ini bersama kerajaan yang mereka dirikan. 


Ajaran Islam yang dipegang oleh UMNO adalah ajaran yang mementingkan keadilan sosial, persaudaraan, hormat menghormati, saling membantu, menghargai ilmu, menolak keganasan, menerima kepelbagaian ras, budaya dan agama dan banyak lagi nilai murni sejagat. Inilah Kerajaan yang dirikan bersama oleh seluruh Rakyat Malaysia yang ingin dimusnahkan oleh kenyataan Lee Kuan Yew itu.


Lee Kuan Yew sangat berharap lebih ramai umat Islam melonggarkan pegangan agama Islam mereka seperti yang sedang diamalkan oleh Pemimpin Pas serta ahli-ahli dan pengikutnya sekarang. Dengan itu lebih mudah Kerajaan yang diperjuangkan oleh Rakyat ini dimusnahkan. 


Selagi umat Islam di negara ini berpegang teguh dengan ajaran Islam yang sebenar dan berlainan dengan Islam yang dipegang oleh Pas, selagi itu cita-cita mendaulatkan Ketuanan China DAP di Malaysia akan menjadi angan-angan PAP Lee Kuan Yew.


Mampukah Nik Aziz dan Harakahdaily melaksanakan hasrat Lee Kuan Yew ini?


Jelaslah bahawa hujah Tun Mahathir tidak mampu difahami oleh haiwan politik ini.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...