Followers

Friday, December 14, 2012

Penguasaai china DAP Semakin Terserlah



Setelah china PAP berjaya menguasai sepenuh Singapura dan china DAP berjaya menguasai Pulau Pinang, maka kedudukan Parti Melayu Pas yang menjadi parti suruhan mereka semakin tidak bernilai lagi.

Apatah lagi senario politik masa kini menunjukkan pola yang amat ketara iaitu semua kerusi Parlimen dan DUN di bandar-bandar besar dan utama pasti akan dikuasai oleh china DAP untuk mengukuhkan kedudukan politik mereka.

Di manakah status Parti Melayu Pas dan Parti Keluarga Nuar Berahim?

China DAP tidak perlu memegang tampuk pemerintahan negara. Mereka hanya perlu membantu mengekalkan Kelantan dan Kedah di tangan Parti Melayu Pas dan Selangor di tangan Nuar Berahim. Dengan ini mereka akan terus mempunyai "access" yang cukup besar terhadap semua khazanah negeri-negeri tersebut.

Apa jadi jika Parti Melayu Pas dan PKR tidak lagi mahu bekerjasama dengan parti china DAP?

Tidak akan ada apa2 perubahan pada DAP kerana mereka sudah berjaya menjadi HERO kepada kaum china dan berjaya meminggirkan MCA, MIC dan Gerakan dalam arena politik negara.

Sebab itulah DAP tidak takut menyuarakan penentang jika bertembung dengan Parti Merlayu Pas dalam perkara-perkara yang berkaitan dengan agama. DAP sudah boleh berdikari kerana mendapat sokongan sepenuhnya dari kaum Cina.
Parti Melayu Pas dan Nuar Berahim akan terus dijadikan alat pemangkin untuk menundukkan BN dari menguasai 2/3 kerusi Parlimen.

Baca seterusnya Antarapos.com



5 comments:

Anonymous said...

Salam Tuan LP,

Saya setuju dgn pandangan Tuan...Pas dan PKR hanya akan bekerja utk merebut kerusi UMNO.
Manakala DAP menguasa kerusi majoriti china kerana mendapat sokongan sepenuhnya kaum itu.
DAP berjaya menghasut masyarakat china bahawa BN tidak adil dan sekali gus mengenepikan sejarah jasa MCA, Gerakan melalui BN..

Pas dan PKR akan tersungkur jika masyarakat Islam-Melayu-BUmiputera bersatu.

Tetapi jika sebaliknya berlaku...Perlembagaan Persekutuan yang ada kini akan diganti dgn perlembagaan Malaysian Malaysia sebagaimana Singaporean Singapore.

Anonymous said...

Ustaz2 politik Pas bekerja siang malam di markas, surau dan di mana sahaja mempertahankan bahawa Dap adalah sebaik2 parti politik yg memahami politik Islam...

Masalahnya beranikah DAP meletakkan calom china di kawasan majoriti Melayu?

Bagaimanapun saya yakin jika DAP meletakkan calon Melayu di kawasan majoriti china...calon itu boleh dimenangkan oleh pengundi majoriti china kerana mereka melihat "Melayu" itu adalah alat politik yg berkesan dipergunakan.

Contoh klasik..nizar sanggup menubuhkan Kerajaan Bawah Pokok apabila kerajaan DAP tumbang di Perak pada 2009 yg lalu.

UMNO PARTI PENJARA said...


Agenda Palsu Muhyiddin - Pemuda & Puteri UMNO rela dibodohkan

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

Anonymous said...

BANGANG betui hang,

Apa faedah orang Islam sokong Pakatan.

DAP tu terang2 penyokong komunis. Kawan baik Chin Peng.


Inilah hasil politik kebencian Nik Aziz & Hadi Awang. Membenci sesama Islam.

Ditambah dengan Mat Sabu yang mendakwa komunis pejuang kemerdekaan. Memang tak boleh pakai!!!

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...