Followers

Friday, January 14, 2011

Debat Isu Melayu dan Islam: Minda Ketua Pemuda Pas Larut Macam Beruk Ketagih Pisang


Telatah Ketua Dewan Pemuda Pas Larut, Nazri Din amat memalukan. Nazri dilihat terlampau suka dan mengidam nak berdebat.



Telatah Nazri ini samalah seperti beruk yang suka buah pisang. Apabila ternampak pisang dah terliur dan terlompat-lompat terhegeh-hegeh.



Ini berlaku apabila Ketua Pemuda UMNO Larut menunjuk-nunjukkan sesikat pisang kepada Ketua Dewan Pemuda Parti Melayu Islam Pas Larut. Menyebabkan Nazri Din sudah tersengih menyeringai bergayutan hari demi hari untuk mendapatkan pisang itu.



Akibatnya apabila Sdra. Mohd Anuar Ariffin tidak juga mencampakkan pisang itu, Nazri Pas menjadi kelamkabut. Nafsu nak berdebat tidak dapat dilangsaikan. Nazri Pas menjadi marah dan menjadikan isu tak dapat pisang itu mengutuk Sdra Mohd Anuar sebagai penakut.



Betulkah Ketua Pemuda UMNO Larut penakut? Atau Ketua Dewan Pemuda Pas tidak cerdik?

Sumber: Perak.pas.org

KUALA LUMPUR, 3 Jan: Ketua Dewan Pemuda PAS Larut Nazri Din menyelar tindakan Ketua Pemuda Umno bahagian yang mungkir janji untuk berdebat isu Melayu Islam.


Beliau yang kecewa dengan ketidakhadiran Mohamad Anuar Arifin pada debat yang dijadual malam semalam mendakwa, pemuda Umno penakut dan hanya pandai bermain wayang.


"Pemuda Umno dilihat cuba bermain wayang apabila satu persatu alasan diberikan untuk mengelak dari menyertai debat dan itu sudah disyaki sedari awal lagi.


"Buktinya sehingga tepat hari dan masa yang dijanjikan untuk berdebat, pemuda Umno masih lagi menyorokkan diri disebabkan takut untuk berdepan dengan pemuda PAS di pentas debat," kata Nazri kepada Harakahdaily.

Ketua Pemuda Pas Larut tidak faham cara UMNO mentadbir parti. Dalam pertubuhan UMNO tidak ada siapa yangboleh buat sesedap hati sendiri. Semuanya dilakukan setelah dikaji dan dibawa mesyuarat. Keputusannya dipatuhi oleh semua pihak termasuk pemimpin.

Begitulah dengan isu berdebat ni. Ketua Pemuda UMNO Larut tidak akan lakukan tanpa mendapat restu kepimpinan lain terutama pemimpin Bahagian. Manakala pemimpin Bahagian pula tidak akan merestui apa-apa tindakan yang tidak perlu atau melayan mana-mana pihak yang tak diperlukan.

Cara UMNO berbeza dengan cara Pas. UMNO Patuh pada pemimpin dan berpegang kepada keputusan musyawarah dan pandangan jemaah.

Pas tidak begitu. Sesiapa sahaja boleh lakukan apa yang mereka kehendaki. Pemimpin mereka melanggar undang-undang pengikut akan berduyun-duyun berbuat begitu. Pemimpin mereka menghina polis, pengikut akan memaki hamun dan menerajang polis.

Dalam hal debat ini UMNO langsung tidak berminat kerana tugas parti pemerintah ini bukan berdebat dan bercakap kosong. Banyak kerja untuk kepentingan rakyat yang perlu diselesaikan. Masalah kenaikan harga barangan pengguna -perlu ditangani.

Daripada menghabiskan masa berdebat lebih baik pemuda UMNO turun menemui generasi muda dan menawan hati mereka melalui program yang mesra rakyat. Pemuda UMNO perlukan masa untuk mendekati dan menyemai rasa patriotik anak-anak muda kepada agama, bangsa dan negaranya.

Berbeza dengan Pemuda Pas yang tidak ada apa-apa tanggungjawab. Hanya membuang masa dengan menabur kebencian dan menyuburkan emosi marah kepada kerajaan.

Berdebat dengan manusia yang jumud samalah mengajak syaitan bersolat jemaah. 
   

3 comments:

MALAYSIAN UNITED said...

Salam.. blog tuan sudah saya link di dalam blog saya.. mohon jasa baik tuan untuk link juga blog saya di dalam blog tuan..
www.malaysianutd.blogspot.com
TQ

Anonymous said...

Blog tuan telah disenaraikan di dalam blog Tamingsari.

Terima kasih.

Selamat berjuang ya !! demi alif ba ta.

Taming sari.

azlishukri said...

salam, blog tuan sudah dipaut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...