Followers

Thursday, December 30, 2010

Pas Kedah Sudah Mengaku!!

 Sorry Brother...kepimpinan ulamak tak leh pakai la..
Tak bawak kita ke mana-mana..pusing-pusing kat situ jer..

Pas Kedah sudah mengaku dengan jelas. Parti Melayu Islam itu gagal dalam segala bidang. 

Naib Ketua Dewan Ulamak Pas Kedah, Yusuf Mahmud, memperincikan pengakuan ini secara tidak langsung melalui komennya terhadap buku anak arwah Yusuf Rawa, "Menuju PAS Baru" tulisan Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Dr Mujahid.

Sumber: bernama.com

......
Yusuf berkata beliau menolak idea yang diketengahkan oleh Mujahid iaitu mengubah konsep kepimpinan ulama yang telah menjadi amalan dalam PAS sejak lebih 20 tahun lalu.

"PAS tidak lemah dengan ulama tetapi ia perlu diperkasakan, bukan diubah kepada sebarang konsep lain," katanya.


Beliau berkata penerbitan buku itu adalah satu percubaan untuk mengelirukan orang ramai mengenai asas perjuangan PAS yang berteraskan Islam.
 

"Beliau dilihat cuba menanam rasa benci masyarakat kepada kepimpinan ulama dengan mengatakan bahawa PAS tidak membawa aspirasi nasional, apabila PAS menafikan Perlembagaan Persekutuan dan menamakannya sebagai Perlembagaan Thaghut," katanya.

Yusuf berkata masyarakat umum mungkin boleh terpengaruh tetapi ahli-ahli PAS yang telah ditarbiyah sekian lama cukup faham bahawa PAS selama ini hanya membawa aspirasi Islam bukan aspirasi nasional. 

"Beliau dilihat memberi tekanan agar PAS berubah menjadi parti yang seiring dengan Perlembagaan Persekutuan agar matlamat ke Putrajaya tercapai.  

"Perlu diingatkan di sini bahawa matlamat perjuangan PAS bukan untuk ke Putrajaya tetapi untuk menegakkan hukum Allah. Tidak ada gunanya ke Putrajaya jika PAS terhakis asas perjuangannya," katanya.

 Lintau Perak mendapati Sdra Yusuf Mahmud mengakui bahawa:

  1. Generasi kedua Pas mendapati kepimpinan ulamak selama lebih 20 tahun adalah tidak berkesan. Maka dengan itu patut ditolak atau paling kurangpun diubah supaya Pas dapat terus hidup dan tumpang berpolitik dalam negara yang ,mengamalkan sistem demokrasi berparlimen ini. Kejayaan UMNO patut dijadikan contoh terdekat memperjuangan umat Islam dan mengembangkan syari'e dan syariat Islam tanpa memperalatkan agama.
  2. Pegangan Pas sebagai Parti Melayu Islam selama ini adalah bersifat anti nasional. Dengan itu Pas dilihat tidak mampu membawa aspirasi negara terutama dalam sebuah negara bangsa yang pelbagai kaum dan amalan kepercayaan. Tidak ada sebab penganut agama lain mempercayai Pas sebagaimana mereka berkeyakinan tinggi terhadap UMNO selama ini yang juga sebuah parti kaum Melayu-Pribumi.
  3. Pas menyerlahkan sikapnya yang menafikan Perlembagaan Persekutuan. Tidak menunjukkan sikap menghormati keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang. Generasi muda yang berpendidikan dan menghayati ajaran agama yang sebenar menolak sikap ganas dan liar yang ditunjukkan atau yang disokong oleh Pas selama ini.
  4. Pas tidak berhasrat memerintah negara tetapi hanya berhasrat untuk menegakkan hukum Allah di Malaysia. Dengan ini Pas terpaksa terus memainkan isu negara Islam dan hukum hudud serta perlembagaan toghut untuk mengekalkan ahli dan penyokong yang semakin sedikit. Pas akan berpuashati jika ahli dan pengikutnya tidak lari walaupun tidak mampu memerintah negara.
 Habih lo kito awe...tok leh caghi make lagi doh..
nate beghuk Mujahid nih..

 Ustaz-ustaz Pas yang menggelar diri mereka ulamak kini tersepit. Suara dan pandangan mereka semakin ditolak. Kalau selama ini mereka bebas mentafsir mengikut kefahaman yang sempit, kini mereka dipinggirkan dari dalam parti sendiri.

Kejahilan ustaz-ustaz Pas selama ini terhadap konsep nasional mendorong mereka memberi ceramah yang berapi-api mengajak umat Islam menolak penyatuan kebangsaan. Ditambah pula dengan kekeliruan memahami konsep Perlembagaan Persukutuan yang mereka labelkan sebagai Perlembagaan Toghut. 
Hari ini pidato sedemikian sudah tidak laku lagi dan ustaz-ustaz Pas menjadi semakin sukar cari makan di pentas-pentas politik.

Mujahid menulis buku tersebut setalah mengkaji kejayaan UMNO dan BN menerajui parti dan negara dalam sistem demokrasi berparlimen. Pencapaian UMNO-BN menjadi asas kupasannya terhadap sistem berpolitik di negara ini yang perlu berpijak di alam nyata.

Memang telah dijangkakan bahawa ustaz-ustaz Pas akan menentang habis-habisan pandangan Mujahid kerana Pas tidak sanggup mengaku bahawa apa yang dilakukan oleh UMNO-BN di dalam negara ini adalah betul dan perlu dicontohi.

Pas Kedah sudah mengaku. Ahli-ahli dan penyokong akan merestuinya kerana pengakuan itu adalah benar. Tidak ada yang tidak benar melainkan yang benar.


3 comments:

Cepu said...

Pas nate beghuk ni meme dok tahu cam mano nak perintah.

Demo tahu ceramah...ceramah... ceramah..syurga---syurga---syurga

Pihak lain masuk neraka...neraka... neraka..

Cabang said...

Sunggoh la hok demo ghoyak tu..
Pas ni koho lamo koho beghak...koho tek leh paka sebutir habok pun..

Anonymous said...

Hmm. Klau nk berpolitik better jgn dipakai nama lintau. Mnt saudara mnukar nama. Usah malukn lintau. Kita brjuang atas agama bangsa dn tanah air. Yg mike dok kutuk tu orang mlayu kita. Usah biarkn bangsa lain ketawa melihat kita brpecah belah kerana politik. Masing2 mmpunyai akal fikiran dan boleh memilih parti mna utk diundi. Hak masing2. Fikir2kn lah. Salam dari saudara seperguruan mu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...