Followers

Wednesday, April 7, 2010

NAJIB: PEMIMPIN NASIONAL BERJIWA BESAR

P94 HULU SELANGOR

Pengumuman Perdana Menteri DS Mohd Najib mengenai calon BN di PRK Hulu Selangor adalah dari Parti Komponen MIC, cukup membuktikan bahawa beliau adalah pemimpin yang berjiwa besar.

Terserlah sekali beliau amat berpandangan jauh, ikhlas dan amat jelas visi politik nasionalnya. Pastinya keputusan ini adalah keputusan bersama di kalangan pemimpin UMNO dan komponen BN yang lain.

DS Najib pasti telah mengambilkira sepenuhnya setiap aspek dan faktor yang bakal mendorong kemenangan kepada BN. Keputusan itu memantapkan lagi pendidikan politik rakyat jelata terhadap betapa pentingnya konsep perkongsian kuasa di kalangan masyarakat berbilang kaum dan kepercayaan di negara ini.

Ternyata gagasan 1Malaysia adalah lanjutan konsep Perikatan dan BN yang berjaya menyatupadukan semua kaum di negara ini. Ternyata konsep itu diteruskan tanpa ragu-ragu.

Kita berharap rakyat memahami arah tuju kerajaan barisan Nasional di bawah kepimpinan DS Najib sebagai satu wadah terbaik untuk masyarakat kita.

Dengan pengumuman ini seluruh rakyat mendapat suntikan semangat baru dengan penuh yakin bahawa hanya BN yang menepati kaedah berpolitik terbaik bagi penyatuan pelbagai kaum di Malaysia. Berbanding parti pembangkang yang sentiasa membawa isu racist, menanam kebencian, memperalatkan agama, mempermainkan undang-undang dan kehakiman, menghina institusi raja dan sebagainya.

Kita yakin rakyat semakin matang dan kematangan itu akan diterjemahkan melalui undi kepada BN di PRK Ulu Selangor nanti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...